Externe stylesheet in Wordpress

Vragen over html, css en aanverwante onderwerpen die met het maken van 'n site te maken hebben. In principe, vanwege tijdgebrek, alleen over code op deze site, maar je kunt natuurlijk altijd proberen...
Plaats reactie
peter
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 09:31

Externe stylesheet in Wordpress

Bericht door peter »

Beste Goe-beheerder,

Op mijn webpagina van mijn site verbouwkosten com wordt in de broncode de volledige stylesheet ingeladen. Hierdoor is hij traag. Wat mij het beste lijkt is dat een externe stylesheet middels een koppeling in de header wordt aangeroepen.

Kun jij me zeggen hoe ik dit eenvoudig doe. ik heb nl de pagina gemaakt in wordpress en ik snap niet dat deze standaard instelling blijkbaar door mij is aangepast.

bedankt alvast!

groeten,

Peter
Goeroeboeroe
Beheerder
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 21 nov 2010, 02:08
Contacteer:

Re: Externe stylesheet in Wordpress

Bericht door Goeroeboeroe »

Hallo Peter,

Ik heb je vraag even verplaatst naar 'n ander onderdeel.
Met Wordpress heb ik geen enkele ervaring. Ik denk dat je je vraag beter op een forum voor Wordpress kunt stellen (even zoeken op Wordpress en forum en je vindt ook Nederlandstalig).
Om toch even iets van 'n antwoord te geven: normaal genomen kun je alles tussen <style type="text/css"> en </style> gewoon kopiëren en in een apart betand zetten, waarvan de naam moet eindigen op .css
Tussen <head> en </head> zet je dan in de html <link rel="stylesheet" type="text/css" href="pad-en-naam-van-bestand.css" />

Maar ik vraag me af of dat de oorzaak is. In principe is een intern stijlbestand even snel als een extern. Het grote voordeel is dat je een extern voor elke pagina kunt gebruiken, en ook maar één keer hoeft te laden. Maar als je één pagina laadt, is er in principe geen verschil in snelheid (zou in theorie zelfs 'n heel klein beetje sneller moeten zijn). Het voordeel ontstaat pas bij tweede en latere pagina's.
Als ik naar de laadtijd van jouw site kijk, is die niet extreem traag. Het duurt alleen heel erg lang voordat de server wat begint te versturen. Maar nadat dat is gebeurd, duurt het laden niet extreem lang (nagekeken met Firebug in Firefox en op http://www.websiteoptimization.com/services/analyze/ en op
http://zoompf.com/ , als je zelf kijkt zie je dat het heel lang duurt voor ze beginnen, maar dat de laadtijden daarna niet extreem lang zijn).

Ik ben wat huiverig om er veel meer over te zeggen, omdat je pagina ongelooflijk veel css, html en javascript heeft voor zo'n kleine pagina. Maar dat kan met Wordpress te maken hebben, dat zie je wel vaker.
Ik zie wel een css-bestand vrijwel aan de onderkant van de pagina (bij de homepage, ik heb niet alle pagina's bekeken.) Dat kan ook voor enige vertraging zorgen. Dat hoort tussen <head> en </head> bovenaan.

Maar voor meer specifieke hulp denk ik echt dat je beter bij 'n Wordpress-forum terecht kunt, omdat ik helemaal niet thuis ben in de code die Wordpress maakt. Het is veel meer dan wanneer je handmatig werkt, maar ik kan niet zeggen wat 'normaal' is voor Wordpress en wat er eventueel mis is.
In eerste instantie zou ik echter even zoeken bij problemen met de server. Je zou ook even 'n heel simpele pagina kunnen maken zonder css, javascript, enz., iets met alleen Hallo of zo in de body. Als die ook zo traag laadt, weet je 100 % zeker dat het probleem bij de server zit.
Plaats reactie