Hallo,
Dat is waarschijnlijk niet al te moeilijk.
Ergens in de css staat (bij mij, ik weet niet wat jij hebt veranderd)
Code: Selecteer alles
nav a {display: block; text-decoration: none; color: black;}
De links krijgen hier een zwarte letterkleur, in plaats van de standaardkleuren van een link.
Als je dat bij hoveren wilt veranderen, hoef je alleen maar de volgende regel toe te voegen aan de css:
Als je over een <li> hovert, doe dan iets met de <a> daarin, maar alleen als je ook over die <a> hovert. In dit geval: rood kleuren. Moet bij jou dus 'n andere kleur zijn. Nu verandert alleen de tekstkleur in de link waarover je hovert.
Ik heb het niet uitgebreid getest, maar dit zou overal moeten werken. Behalve op touchscreens. Wat me op 'n ander iets brengt.
Zoals zoveel op deze site, is dit nog niet aangepast voor touchscreens. Die steeds vaker worden gebruikt. Op Android werkt het, op iOS (iPad en iPhone) doet het helemaal niets: het menu opent gewoon niet. Omdat Apple nogal veel wordt gebruikt, is dat mogelijk 'n probleem. Er is 'n simpele oplossing. Dat maakt het menu niet perfect, maar in ieder geval opent het dan op Android en iOS, de twee meest gebruikte mobiele systemen in Nederland.
Overal waar :hover wordt gebruikt, moet je in de html toevoegen:
Dat is 'n heel klein stukje JavaScript, wat ervoor zorg dat iOS het submenu opent. Normaal genomen is JavaScript in de html hartstikke verkeerd, maar dit stukje doet eigenlijk helemaal niets, het zorgt er alleen voor dat het menu op 'n aanraking gaat reageren.
In dit menu moet dit overal komen waar 'n <ul> binnen 'n <li> staat. Dat is waar in het voorbeeld 'Knop 1', 'Knop 2', enz. staan.
Die regel wordt dan in de html:
Net zo bij Knop 2, enz.
Succes!