Hoi,
Een embedded style is in feite hetzelfde als een externe style. Alleen staat die style in de pagina zelf, in de <head>. Hij wordt gebruikt als je voor één pagina afwijkende css nodig hebt. Dan is het soms handiger die afwijkende css op die specifieke pagina te zetten.
Maar zodra je een embedded style gebruikt, kun je net zo goed een externe style gebruiken, die voor meer pagina's werkt. Het enige verschil is de plaats waar de css staat: op de pagina zelf of in een eigen bestand. (En een iets andere beginregel, om de externe style te kunnen vinden.)
Een <h1> kan inderdaad veel te groot worden. Het voordeel van een <h1> is wel, dat een zoekmachine e.d. weet dat hier een heel belangrijke titel in staat. Dat grote kun je weer opvangen met css: <h1 style="font-size: 1.5em;">, of zoiets. Dan heb je een <h1>, maar de tekst is toch kleiner.
Ben het trouwens met je eens dat deze maat voor VKH Models Vroomshoop Nederland mooi is.
Dat je alles kan regelen in Kompozer is niet gek, en ook niet fout volgens de CSS-standaard. Je gebruikt namelijk gewoon css. Alleen gebruik jij inline-css. Alles waar style= voor staat, is css. In
style="font-family: Helvetica,Arial,sans-serif; color: white; font-weight: bold;"
is alles tussen de aanhalingstekens css. Alleen heeft het niet zoveel voordeel boven html in dit geval, omdat je bij elke <tr> die hele regel herhaalt. Eén van de voordelen van css is nou juist, dat je dit maar één keer hoeft op te geven. En dat je het dan maar op één plaats hoeft te veranderen als je plotsklaps een andere lettersoort wilt. Of een andere letterkleur. Of ...
Overigens is <b> gewoon html. Er is nogal wat discussie over of dat wel zou moeten, omdat het in feite opmaak is en dus in de css thuis zou horen. css is te herkennen omdat het, bij jou, altijd achter style=" staat.
Je css-bestand zou niet erg groot worden, omdat alle herhalingen eruit zouden worden gehaald. Maar, tenzij je er veel lol in hebt, vraag ik me bij jou echt af of het veel nut zou hebben.
Wel of geen tabellen is weer een heel andere discussie. Tabellen zijn bedoeld voor tabulaire gegevens, zoals een agenda, of een tabel met gewichten, enz. Omdat er in het verleden geen andere mogelijkheden waren, is dat gebruikt voor opmaak. Waar je inmiddels elementen als <div> voor kunt gebruiken.
Maar als jij echt over zou willen op css, tja, dat combineert echt niet goed met tabellen. Althans: dat wordt echt liederlijk ingewikkeld.
De up-date-tekst staat inderdaad in een span. Dat is heel makkelijk te herkennen, want een span begint met <span
Spans zijn bedoeld om een stukje tekst op te maken. <span style="font-family: Helvetica,Arial,sans-serif; color: red; font-weight: bold;">
Geef deze span de lettersoort Helvetica of Arial of in ieder geval zonder schreef, kleur de tekst rood, maak hem vet.
In een eigen css-bestand zou je deze regel maar één keer voor alle update-spans hoeven te schrijven, vandaar dat die css niet zo lang zou worden. En de lettersoort zou helemaal niet nodig zijn, want die zou je eenmalig opgeven voor de hele pagina. (Met uitzonderingen waar je dat wilt.)
Er is 'n standaard, min of meer, voor lettergrootte. En dat is em. Alleen zijn er heel veel mensen die dat niet weten. Je hebt in css ruim tien eenheden, en in css 3 nog veel meer. em, px en % worden het meest gebruikt. Ze hebben allemaal hun eigen nut.
Ik blijf erbij dat het mede moeilijk is, omdat jij achteraan begint, om het zo maar te zeggen. Je maakt met Kompozer een complete pagina, en probeert die dan te begrijpen. Daar heb ik dus al grote moeite mee.
Als je de omgekeerde weg zou volgen (komt-ie weer: Belgische cursus

) en dan beginnen met wat divs en zo voor menu, dan ga je van onder naar boven. Het is veel lastiger als je begint met het dak, als je 'n huis wilt bouwen. En dat is toch 'n beetje wat jij hebt gedaan.
Maar het belangrijkste lijkt me toch dat jij er tevreden over bent en er trots op bent, en dat het goed lijkt te werken (lijkt, want ik het het niet echt heel uitgebreid getest.)
En nou ga ik pitten...